Bangkok in de herkansing - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bianca - WaarBenJij.nu Bangkok in de herkansing - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bianca - WaarBenJij.nu

Bangkok in de herkansing

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

30 December 2007 | Thailand, Bangkok

Na een treinreis van 6 uur kwamen we in Bangkok aan. Er was geen transfer naar het hotel beschikbaar dus dat heb ik met taxi’s geregeld. De visitekaartjes van ons hotel die ik had opgehaald toen ik zelf in Bangkok was kwamen nu echt goed van pas! Het was best een gedoe in die drukte en een aantal chauffeurs kenden ons hotel helemaal niet. Tenminste; dat zeiden ze; misschien was het ritje gewoon niet interessant genoeg voor ze. Het lukte dus niet direct om voldoende taxi’s te scoren en de tuktukkers dachten goede zaken te kunnen doen. ECHT niet.....! Dan maar wat langer wachten op een echte taxi!

Nadat iedereen zich had opgefrist ben ik met de hele groep naar Khao San Road gelopen. Tot dat moment hadden ze nog geen echte stadse drukte meegemaakt en de cultuurshock was dus GROOT. Tot grote vreugde van de jongens en meiden zat daar zowel een Burger King als een MacDonalds. Ze hadden wel even genoeg van dat Thai food. Terwijl zij zich binnen te goed deden aan frietjes en hamburgers hebben de ouders (en ik ook) buiten Pad Thai gehaald. Daarna door naar één van de vele cocktailbars. Daar werden plannen gesmeed voor een avondje stappen.

De volgende dag hebben we een uitgebreide tocht gemaakt door de klongs (kanalen) van de stad. Echt een leuke manier om de drukte te ontvluchten. De mensen die aan het water leven maken er ook volop gebruik van. Er wordt in gebaad, gewassen, gezwommen en gevist. Het leek wel nationale honden-wasdag; ik heb wel 6 steigertjes gezien waar een compleet ingesopte hond een flinke wasbeurt onderging. Simpele bamboe huisjes en luxe villa’s staan direct naast elkaar. Eenvoudig of luxe - een schotelantenne hebben ze allemaal.

Toen de jongens die avond op stap gingen wilden ze absoluut dat ik mee ging. Dat leek me ook wel grappig. Rik, Roel en Jip zijn 20, 18 en 16 jaar oud. Theoretisch hadden ze m’n zoons kunnen zijn om een lange uitleg te voorkomen hebben we iedereen ook maar in die waan gelaten. Ik ben aan de praat geraakt met een Duitse backpacker (Chris) en heb ’t allemaal van een afstandje gadegeslagen. Ik heb me echt rot gelachen die avond. Ze hebben allemaal zo’n grote mond maar weten toch niet goed om te gaan met alle aandacht van de Thaise vrouwen (en hoertjes). En als ze met travestieten worden geconfronteerd weten ze helemaal niet waar ze ’t zoeken moeten!

De tweede dag in Bangkok had iedereen zo z’n eigen programma. Nadat ik de noodzakelijke dingen had geregeld ben ik met Chris op stap gegaan. Lekker met z’n tweetjes door Chinatown lopen struinen en (echt) Chinees gegeten; erg gezellig. Hij heeft me uitgenodigd om ergens in februari een weekendje te komen skiën. Misschien doe ik dat ook wel maar op dit moment kan ik me even niets bij sneeuw en kou voorstellen.

Aan het begin van de avond vertrokken we met minibusjes naar het station. Het verkeer was megadruk en dus was ’t best even lastig toen bij één van de busjes onderweg de bagageklep open sprong. Alle tassen lagen op straat! Gelukkig rijden ze niet zo hard en kon het achterliggend verkeer op tijd afremmen. Chiel en ik hebben het verkeer “omgeleid” zodat de rest kon rapen. In een mum van tijd was het zaakje weer gepiept.

We kwamen ruim op tijd op het station aan zodat we ons op ’t gemak in de nachttrein konden installeren. Iedereen had voldoende te eten en te drinken bij zich. Het werd een supergezellige treinreis en we hebben maar weinig geslapen onderweg………..

• 05 Januari 2008 - 16:08

Ma:

Wat een prachtige gebouwen zijn er toch in Thailand.Je foto's zijn weer prachtig en en apart.Zijn catfichen ook om op te eten? Misschien kom ik er ooit nog eens in dit mooie land Groetjes Ma.