10 Kleine Negertjes ..........??? - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Bianca - WaarBenJij.nu 10 Kleine Negertjes ..........??? - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Bianca - WaarBenJij.nu

10 Kleine Negertjes ..........???

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

30 Oktober 2008 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Aan de ontbijttafel schoof Ro even bij me aan. Hij had slecht nieuws. Z’n schoonvader was die nacht overleden en dus moesten hij en Tania terug naar België voor de begrafenis. Ook voor hen zat de vakantie er op.

Nadat ik Edwin op een taxi had gezet en hulp op het vliegveld had voor ‘m had geregeld ben ik meteen maar weer gaan bellen om de volgende terugreis in orde te maken.

De groep had een interessante excursie naar een aantal dorpjes op ’t programma staan. Ik wilde best graag mee maar eigenlijk stond m’n hoofd er niet helemaal naar. Ik zou er toch niet helemaal op m’n gemak rondlopen terwijl ik wist dat er nog werk aan de winkel was. Bovendien krijg ik ook hiervoor in december weer een herkansing ;-)

Toen ze aan ’t begin van de middag terugkwamen had ik alles voor de komende dagen voor elkaar en was de terugreis voor Ro en Tania ook geregeld. Hoewel het eigenlijk natuurlijk allemaal erg vervelend is moet ik eerlijk bekennen dat ik dat geregel wel erg leuk vind. Als de nood aan de man is en er echt geïmproviseerd moet worden ben ik eigenlijk gewoon helemaal in m’n element.

De volgende dag konden ze al vertrekken. Balen dat ze weg moesten! Dit was echt een superleuk stel en Ro had een geweldig gevoel voor humor. Iedereen vond ‘t echt jammer dat we afscheid van ze moesten nemen.

We bleven 2 volle dagen in San Cristobal waardoor ik ondanks alles voldoende tijd had om nog even lekker rond te struinen. Gelukkig maar want ook dit is weer een leuke stad. Meteen wat souvenirtjes ingeslagen, een Mexicaanse trui voor pa gekocht, en gezellig een tijdje met wat mensen op een terrasje gezeten. Iedereen kan er maar niet over uit dat er binnen één groep in zo’n korte tijd zoveel pech kan zijn.

We zijn inmiddels 8 dagen onderweg en van de groep van 18 heb ik er nog maar 15. ’t Lijkt het verhaal van de 10 kleine negertjes wel……….

• 06 November 2008 - 10:10

Monique:

Jeetje wat een pech voor die mensen, wel fijn dat ze jou hadden om alles te regelen. Let maar goed op de resterende negertjes....

• 06 November 2008 - 13:11

Annemieke:

Wat een verhalen weer allemaal. Ik was ergens bij de storm gebleven dus had heel wat in te halen. Maar goed nog maar twee of drie weekjes en we kunnen je weer in levende lijve aanschouwen! Gaat enorm snel.

• 06 November 2008 - 15:27

Ma:

Wel pech voor deze mensen maar jij kreeg toch alles weer voor elkaar.Inproviceren doe je dan ook geweldig.Ik hoop dat de reis voor de rest voorspoedig verloopt.Veel plezier en lieve groetjes van ons en tot gauw!

• 06 November 2008 - 18:07

Wil Mens:

Jij hebt je hart op kunnen halen met al die onverwachte problemen. Weer zeer boeiend leesvoer. Gr. Wil