Change of plans - Reisverslag uit Beijing, China van Bianca - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Beijing, China van Bianca - WaarBenJij.nu

Change of plans

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

30 Juli 2007 | China, Beijing

Even een apart berichtje over wat veranderingen in m’n reisschema.

Toen ik in Dali zat kreeg ik een mail van Sawadee dat m’n tweede Suriname-reis geannuleerd was. Geen werk dus die periode en in eerste instantie baalde ik daar ontzettend van. Ik verwachtte niet dat ze in zo’n afgebakende periode nog wat anders voor me zouden vinden dus was al plannen aan ’t smeden om gewoon alvast op Bangkok te vliegen en dan een leuke strand- en duiklocatie in Zuid Thailand te zoeken.

Ze kwamen echter met een leuke verrassing: Vietnam!!! Dat stond sowieso nog op m’n lijstje en nu kan ik er ineens naartoe!

Uitgaande van de vertrek- en aankomstdata van de groepen ziet m’n nieuwe schema er dan als volgt uit:
31-7 t/m 20-8 China Familie- reiscode CF708
21-9 t/m 13-10 Suriname - SR704
16-10 t/m 13-11 Vietnam - VI707
14-11 t/m 13-12 Laos/Cambodja - LA712
20-12 t/m 6-1 Thailand TH708
6-1 tot ?????? - Lekker zelf vakantie vieren?????

Best wel een strakke planning dus ik ben benieuwd of dit zwaar zal worden. Maar ook hiervoor geldt weer; als je ’t niet probeert weet je ’t niet!!!

Daarna lijkt 't me wel wat om de rest van januari een leuk strand/duikstekkie ergens bij Zuid Thailand op te zoeken om lekker zelf vakantie te vieren. Loop ik die saaie januari-maand ook mooi mis! Maar da’s voor later zorg.

Ondertussen ben ik ook druk bezig geweest om m’n vertrek uit China uit te stellen. In Chengdu kreeg ik een mailtje van Ruben (leuke Sawadee’er) of ik zin had om nog even samen rond te reizen voordat hij aan z’n reis door Mongolië zou beginnen. Ja, graag!!!!!

In eerste instantie leek er geen vuiltje aan de lucht. Ruben zou de 20e op Chengdu vliegen; precies op de dag dat ik m’n groep weg zou brengen. Via de lokale agent een verzoek ingediend om m’n vlucht van 20-8 uit te stellen naar 2-9. Het duurde even voordat ik antwoord kreeg maar het kon. Ik hoefde dit alleen nog maar te bevestigen en €100 bij te betalen.

Toen ik de KLM voor die bevestiging belde kreeg ik ineens iets heel anders te horen. Ik zal jullie de details besparen maar het komt erop neer dat er nog ruim voldoende stoelen beschikbaar zijn maar……niet voor mijn ticket. Ik heb al van alles geprobeerd maar tot nu toe zonder resultaat. Die @#**KLM is echt zo flexibel als een loden deur. Ik baal hier echt ontzettend van. Ruben heeft z’n ticket speciaal omgezet van Shanghai naar Chengdu en dan ben ik er dadelijk niet eens! Bovendien wordt me nu 2 weken vakantie en leuk rondreizen door de neus geboord.

Maar ze zijn nog niet van me af. Wie weet valt er nog ergens een gaatje dus ik blijf ze gewoon iedere dag bellen. Desnoods vraag ik de 20e augustus voordat ik incheck of ze misschien overbooked zijn; dan lever ik mijn ticket geheel vrijwillig in voor een andere datum :-). De aanhouder wint……… toch……???

Kortom.......
Misschien kom ik de 20e thuis; maar ik hoop het niet (niet persoonlijk bedoeld hoor....)