Diefstal in Dali - Reisverslag uit Dali, China van Bianca - WaarBenJij.nu Diefstal in Dali - Reisverslag uit Dali, China van Bianca - WaarBenJij.nu

Diefstal in Dali

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

24 Juli 2007 | China, Dali

Onderweg naar Dali bleef het gelukkig droog. Vlak voor vertrek heb ik de chauffeur duidelijk gemaakt dat ie met geen druppel water in de buurt van de bus mocht komen. Dat doet ie maar als wij eruit zijn!!! En toen ik - na een volgende lancering - flink uit m'n dak ging leek hij zowaar z'n rijstijl enigszins aan te passen. Hoera!!!

Aan het begin van de middag kwamen we in Dali aan. Een heeeeeeerlijk stadje met een gezellig centrum zonder (toeterende!) auto's. Wel toeristisch maar dan op een leuke manier. Dit is zo'n typisch backpackersplaatsje zoals je ze overal ter wereld tegenkomt: relaxed, wat terrasjes, wat eethuisjes, wat winkeltjes en mensen van allerlei komaf. Het heeft zo'n "neutraal" sfeertje dat je net zo goed in India, Zuid Amerika of China tegen kan komen. De groep kon hier dus lekker "uitwaaieren" en dat was mooi. Ze voelen zich hier helemaal thuis dus de stemming zit er weer in. Ook de fietstocht rond het Erhai meer (de volgende dag) is iedereen goed bevallen. Heerlijk om weer even in beweging te zijn!

Wel erg jammer alleen dat Ellen de tweede avond van haar camera (en dus al haar foto's) is beroofd. Ze was er behoorlijk door van de kaart. Na de fietstocht zijn we samen met Sally naar de politie gegaan. Daar werden we niet bepaald prettig ontvangen. De agent gedroeg zich als een echte hork en zei doodleuk dat Ellen de camera vast gewoon verloren was. Ze kon tenslotte toch niet bewijzen dat ie gestolen was?

Het gedrag van die eikel leidde ertoe dat Ellen in tranen uitbarstte. Ik heb gepraat als brugman om Sally uit te leggen waarom het zo belangrijk was dat die man hier anders mee om ging. Zij zag het probleem in eerste instantie ook niet en hoe kan ze het dan overbrengen? Tussen de regels door moest ik m'n uiterste best doen om Ellen in toom te houden. Ze was in staat om die kerel aan te vliegen om wat hij haar vriendin aan deed. Uiteindelijk is het toch gelukt om aangifte te doen waar ook echt het wordt "gestolen" in stond. Dat ze in China geen gezichtsverlies willen lijden op dit gebied is niet ons probleem toch? Nu kan ze in NL in ieder geval haar camera nog bij de verzekering claimen. Wel een schrale troost als je al je foto's kwijt bent.

Het einde van deze reis nadert nu met rasse schreden. De tweede dag Dali is door de groep vooral aan de souvenirjacht besteed. Zelf heb ik lekker uitgeslapen, uitgebreid ontbeten (bruin brood, mmmmmmmmmm) en lekker uitgebreid thee gedronken bij een van de vele gezellige terrasjes. Boekje erbij, wat internetten tussendoor, beetje mensen kijken......... lekker hoor.

• 24 Juli 2007 - 19:30

Danielle:

Bianc, ik heb alles gelezen, wat een verhaal. Je bent wel meteen het diepe in gegooid met deze reis... je slaat je er goed doorheen! Ben je al toe aan een paar dagen voor jezelf? Geniet van je eigen tijd en tot snel. Ik ben trots op je!

• 25 Juli 2007 - 11:24

Naziema:

Nou, Je moet jezelf wel laten gelden. Ik bedoel bij aangifte politie en bij de buschauffeur. Ik zie je helemaal staan stoom uit je oren en je neus. hahaha. Toch heb je het wel naar je zin toch?
    Liefs

• 25 Juli 2007 - 11:31

Joke:

wat leuk zeg, wij zijn in januari ook in Dali geweest, dus weet ik precies wat je bedoelt.Een schitterend plaatsje. groetjes van joke en jan.

• 25 Juli 2007 - 17:19

Wil Mens:

Jeetje Bianca jij bent ook niet voor een gat te vangen het is net of ik er zelf ben bijgeweest maar dan wat comfortabeler wat een prut weer hebben jullie maar bij ons is het niet veel beter dus troost je(ik ben wel blij dat wij
    verharde wegen hebben)Groeten van Wil

• 26 Juli 2007 - 09:12

Frans:

Ik zou willen vragen of je het zonnetje mee kan nemen van de reisbestemming, omdat het hier ook al maanden regent.

Maar ik las in je laatste drie verhalen dat het bij jou niet veel beter is. Wel geweldig om te lezen hoe je keer op keer de problemen weer weet op te lossen voor je groep. Chapeau!

• 05 Augustus 2007 - 09:46

Marcel:

ta-shi-de-lek Bianca,
    Ik sta hier met wat reisgenoten en moet je doorgeven dat het toilet er schoon en erg luxe is vergeleken met ons hier... Wellicht hebben we de verkeerde reisleidster.. Wel braaf foto's blijven nemen he!

Groet,
    Mars