Incognito naar Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bianca - WaarBenJij.nu Incognito naar Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bianca - WaarBenJij.nu

Incognito naar Paramaribo

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

21 September 2007 | Suriname, Paramaribo

De afgelopen 4 weken in Nederland zijn werkelijk omgevlogen, vooral doordat ik in die periode (bijna) iedereen weer gezien heb. Het was leuk om weer terug te zijn maar ik was toch blij om weer op pad te gaan. Dit keer voor 4 maanden; ik ben benieuwd hoe dat me zal bevallen.

M’n derde reis alweer; en die gaat naar Suriname. Na alle taalproblemen in China een bestemming waar de voertaal Nederlands is. Wat een verwennerij! Maar ook een trip met weinige individuele vrijheid en dat is dus meteen de uitdaging: “hoe houden we het gezellig als we bijna iedere dag met elkaar opgescheept zitten”. Dat zou wel eens spannend kunnen worden!

Op de één of andere manier is dit ook de reis waar ik het minste naar uit kijk. Misschien omdat ik hetzelfde rondje amper 2½ jaar geleden ook nog gedaan heb en dat de enige reis is geweest waarbij ik echt geen leuke groep had. Dat gevoel blijft er dan toch een beetje aan kleven.

De internetmogelijkheden zijn hier beperkt. Alleen in Paramaribo lukt dat wel en daar zal ik maar af en toe verblijven. Daarnaast staan de omstandigheden (veel stof en/of water en geen elektriciteit) het gebruik van m’n laptop in de weg. Dat betekent dat jullie minder frequent berichtjes van me zien verschijnen!

De 19e zou ik al vertrekken (voor de groep uit) maar dat werd uiteindelijk 2 dagen later vanwege de crematie van oma. Toch wel blij dat ik daarbij heb kunnen zijn ook al was het gevolg dat ik tegelijk met de groep zou vliegen. Geen tijd om te acclimatiseren en meteen aan de slag dus! Zo stond ik de 21e op Schiphol.

Omdat het te laat was om de groep nog te informeren wisten ze niet dat ik met ze mee zou vliegen. Zo kon ik ze stiekem een beetje gadeslaan voordat ik mezelf als reisbegeleider bekend zou maken.... dacht ik.... Incognito naar Paramaribo; dat leek me wel wat. Bij de gate van SLM bleek echter dat de blanke passagiers zwaar in de minderheid waren en die reisden allemaal met Sawadee! Ik heb m’n ware identiteit dus al snel prijs moeten geven :)

Aan het einde van de middag kwamen we op Paramaribo aan. De douaneformaliteiten waren verrassend snel voorbij maar bij de bagageband duurde het eeuwen. Wel een mooie gelegenheid om meteen even de hele groep een handje te schudden. En wat bleek…..: er zijn er 2 afgevallen! Heb ik er dus nog maar 12 over; lekker overzichtelijk dus.

Een paar uur later hebben we in ons hotelletje (Ed’s Inn) ingecheckt. Iedereen was moe (ik ook!!) dus na een kort inleidend praatje en een voorstelrondje hebben we wat te eten laten komen en een eerste Parbo biertje gedronken. Iedereen lag zéér bijtijds op bed……………

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

2007 - 2008

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2008

Weer thuis.....

19 Januari 2008

Toch nog even eilandhoppen

14 Januari 2008

Back from paradise

09 Januari 2008

Vakantie!!!

06 Januari 2008

Ludiek afscheid van de laatste groep
Bianca

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 82268

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2018 - 18 November 2018

Ethiopië

10 Maart 2016 - 28 Maart 2016

India - Mumbai en omgeving

06 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Cuba

21 Februari 2014 - 22 Maart 2014

Nicaragua

01 Maart 2013 - 31 Maart 2013

Panama

02 Maart 2012 - 03 April 2012

Myanmar

04 Maart 2011 - 03 April 2011

Colombia

11 September 2009 - 07 Februari 2010

2009 - 2010

22 Juni 2008 - 23 Februari 2009

2008 - 2009

22 Juni 2007 - 28 Januari 2008

2007 - 2008

15 November 2006 - 15 December 2006

2006

Landen bezocht: