Groep nr. 4 is binnen! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bianca - WaarBenJij.nu Groep nr. 4 is binnen! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bianca - WaarBenJij.nu

Groep nr. 4 is binnen!

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

19 Oktober 2007 | Vietnam, Hanoi

Het vluchtschema van de groep was veranderd waardoor ze pas om 11 uur aan zouden komen. Da’s 2 uur later dus lekker relaxed voor mij. Zo had ik mooi de gelegenheid om rustig te ontbijten en ruim op tijd af te spreken met de lokale gids (Hien). Hij blijft de hele reis bij ons dus is het extra belangrijk om goede afspraken met elkaar te maken zodat we kunnen samenwerken zonder in elkaars vaarwater te zitten. M’n eerste indruk is in ieder geval dat dat allemaal best zal lukken.

Het vliegtuig landde keurig op tijd en niet veel later druppelde de groep binnen; 18 man in totaal. Veel handjes schudden en namen aanhoren die ik natuurlijk direct weer allemaal vergeten was. Dat komt nog wel goed.

Bij het hotel deed meteen het eerste probleem zich voor. Op de deelnemerslijst leek het allemaal mooi uit te komen: 18 man; waarvan 14 “samenreizenden”, 2 alleenreizende mannen en 2 alleenreizende vrouwen. Kamer indeling was dus een eitje …… dacht ik……

Joke en Piet zijn goede vrienden die nog vrij recent weduwe/weduwnaar zijn geworden. Ze hadden na lang wikken en wegen besloten om samen op reis te gaan. Het was absoluut niet de bedoeling dat ze een kamer zouden delen met elkaar maar gewoon met een andere medereiziger van hetzelfde geslacht. Dat hadden ze op het formulier aangegeven maar was bij mij (en bij Tulip) niet bekend. Ik had dus een kamer te weinig en het hotel zat vol! Na wat rondbellen en overleggen uiteindelijk maar aangeboden om mijn kamer met Joke te delen. Je moet toch wat; zeker op zo’n eerste dag als iedereen moe is. Maar da’s een noodoplossing dus hier moeten we nog iets op verzinnen. Gelukkig reageren ze allebei wel heel flexibel.

Aan het einde van de middag had ik de hele groep uitgenodigd in het restaurant van het hotel. Even een kennismakingsrondje gedaan. Het overgrote deel van de groep blijkt uit het zuiden van ’t land te komen. Veel Brabo’s en Limbo’s en dan nog een paar Friezen ertussen. Dat verzin je toch niet!?!?! Sommigen kan ik echt met moeite verstaan. Als ze met elkaar op dreef zijn verandert het accent in dialect en ben ik ’t helemaal kwijt. Taalproblemen binnen m’n groep; tjsa………….

De geplande stadswandeling viel letterlijk in het water door een flinke hoosbui wat tot nu toe nog dagelijks terugkerend ritueel lijkt te zijn. Zijn ze meteen gewaarschuwd :). ’s Avonds had ik gereserveerd in een Vietnamees restaurant dat in m’n draaiboek werd aanbevolen. Ik had ’t vooraf gecheckt en het zag er goed uit. Lekker lokaal dus precies wat ik zocht! Geen toerist te bekennen en alleen maar Vietnamezen mini-BBQ’tjes op tafel hadden staan. Er werd volop vlees en vis gegrild en ’t was lekker rokerig en luidruchtig binnen. Iedereen vond ’t geweldig.

Samen met Hien had ik een aantal gerechten besteld. Biefstuk, springrolls en vis (in klei gebakken!). Tot slot werden grote garnalen in blauwe zakjes op tafel gezet wat er nogal vreemd uitzag. Toen we zo’n zakje wilden openen begonnen ze te spartelen; ze leefden nog! Ik had om verse garnalen gevraagd maar je kan ook overdrijven.

De obers zagen ons stuntelen met die zakjes en boden de helpende hand door een aantal garnalen op de BBQ’tjes te leggen; dit tot afgrijzen van de groep. Het was ook echt geen prettig gezicht. Wat dat betreft zijn we ook lekker hypocriet met z’n allen; in Nederland worden ze tenslotte ook levend gekookt. Toch heb ik maar gevraagd of ze ze buiten voor ons klaar wilden maken. En tot m’n verbazing werden ze nog met smaak verorberd ook.

Zelf ben ik niet echt aan eten toegekomen. Zo’n eerste dag ben ik toch vooral bezig met regelen en in de gaten houden of alles loopt en iedereen ’t naar z’n zin heeft. En zo te zien is dat wel weer gelukt.

De volgende dag zijn we met de openbare bus naar Cholon gegaan en hebben we over de markt rondgedwaald. Een mooi begin om de sfeer te proeven en leuke foto’s te maken. Daarna voor de hele groep cyclo’s gehuurd en een rondje door de stad gemaakt. We eindigden bij de Ben Tahn Markt waar ik weer veel had willen kopen maar gewoon niet kan. De groep ging er uiteraard wel los. Ik heb het bij een snelle lunch gehouden en ben via een omweg teruggewandeld naar ’t hotel; toch weer fff een paar uurtjes slapen. Ik ben nog niet helemaal over die 10 uur verschil heen!

  • 22 Oktober 2007 - 17:51

    Geert:

    Wat nou taalproblemen !! In China versta je de mensen en dan zitten er een paar friezen in de groep en dan heb je problemen. Kom op.
    Veel plezier met de club van 18.

  • 23 Oktober 2007 - 06:22

    Marie:

    ik krijg gewoon honger als ik die lekkere verhalen over restaurantjes lees. (en het is pas half negen 's ochtends...)
    enjoy !!!
    marie

  • 23 Oktober 2007 - 08:54

    Ma :

    Het lijk me weer avontuurlijk te worden.
    Taalproblemen in je Hollandse groep hoe kan je het verzinnen.
    Veel succes!
    Groetjes Ma

  • 25 Oktober 2007 - 09:58

    Frans:

    Je logt een paar dagen niet in op je site en voila: Bianca zit weer in een ander werelddeel. Ongelofelijk wat jij allemaal beleeft dit jaar. Gaaf hoor!

    Ik ga deze reis van je goed volgen met het oog op mijn voorgenomen trip naar Vietnam en Cambodja in 2008. Have fun !

  • 27 Oktober 2007 - 08:19

    Monique:

    Een poos niet gekeken en heb nu achter elkaar bijna een half uur zitten lezen! Wat heb je weer veel gezien, gedaan en beleefd. Super.

  • 18 November 2007 - 22:20

    Wil Mens:

    Zo te zien had ik een achterstand opgelopen maar nu ben ik helemaal bij.Ook een vakantie tussen door wel heel anders als jouw reizen. Met de tros cruisen naar Florida.Veel bekende nederlandse sterren aan boord. Het was een groot feest.Ook nog een aantal keren aan wal geweest de Caymaneilanden en een dag later naar Cozumel Mexico.Was weer op een andere manier vermoeiend maar de moeite waard. Groeten Wil en Rien we blijfen je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

2007 - 2008

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2008

Weer thuis.....

19 Januari 2008

Toch nog even eilandhoppen

14 Januari 2008

Back from paradise

09 Januari 2008

Vakantie!!!

06 Januari 2008

Ludiek afscheid van de laatste groep
Bianca

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 81913

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2018 - 18 November 2018

Ethiopië

10 Maart 2016 - 28 Maart 2016

India - Mumbai en omgeving

06 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Cuba

21 Februari 2014 - 22 Maart 2014

Nicaragua

01 Maart 2013 - 31 Maart 2013

Panama

02 Maart 2012 - 03 April 2012

Myanmar

04 Maart 2011 - 03 April 2011

Colombia

11 September 2009 - 07 Februari 2010

2009 - 2010

22 Juni 2008 - 23 Februari 2009

2008 - 2009

22 Juni 2007 - 28 Januari 2008

2007 - 2008

15 November 2006 - 15 December 2006

2006

Landen bezocht: